مشکل تامین قیر تولیدکنندگان عایق رطوبتی در استان مرکزی برطرف می‌شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منوچهر توسطی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دو دستورکار رسمی و یک دستورکار در میان جلسه مطرح شد که تصمیماتی درخصوص آنها اتخاذ شده است.

وی افزود: یکی از مصوبات این جلسه رفع معضل سند 30 واحد صنعتی واقع در قطب صنعتی شهر اراک بود و این واحدهای صنعتی بدون داشتن سند مالکیت درحال فعالیت هستند و قابلیت بهره‌مندی از امتیازات سند مالکیت خود را نداشتند.

ورق ژئوممبران در پرورش ماهی

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: براساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد تا در یک بازه زمانی دوماهه دستگاه‌های مربوط معضل ثبت سند این واحدهای صنعتی را برطرف سازند.

بیشتر بخوانید
110 برنامه حمایتی از صادرات و تبادل فناوری در اتاق بازرگانی فارس تدوین شد

اتاق بازرگانی 8 استان کشور در مرز مهران موکب دایر می‌کنند

درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران از دولت و مجلس برای کاهش فشار بر واحدهای شناسنامه‌دار

قیمت روز ژئوممبران

 

توسطی ادامه داد: مسئله قیر مصرفی واحدهای تولید عایق رطوبتی شهرستان دلیجان از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود،این واحدها تنها یک درصد مصرف قیر کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما مصرف همین یک درصد قیر محدودیت‌هایی را در حوزه صادرات ین محصول به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: 60 درصد از عایق رطوبتی کل کشور در استان مرکزی تولید می‌شود که از این میزان تنها 20 درصد نیاز مصرفی داخل است و مابقی آن باید صادر شود و این محصول مشتریانی از عراق و افغانستان نیز دارد اما مسئله خرید قیر تولیدی این محصول از بورس معضلی پیش پای تولید کنندگان قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک خاطرنشان کرد: براساس مصوبات جلسه امروز مقرر شد که قیر مورد نیاز این صنعت از این پس از بورس تهیه نشود و این کالا در قالب مصالح ساختمانی از قوانین مرتبط با محصولات نفتی جدا شود.

لیست قیمت ورق های ژئوممبران

 

توسطی بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان بزرگ قیر استان مرکزی درحالی که تمام مواداولیه خود را برای صادرات مصرف می‌کند، 9 درصد از سرمایه گردش این مجموعه در قالب مالیات بر ارزش افزوده بلوکه می‌شود و این مسئله توان نقدینگی این واحد را برای ادامه فعالیت دچار اخلال می‌کند.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد در روند پرداخت این 9 درصد تغییراتی اعمال شود و ضمانت‌نامه بانکی جایگزین پرداخت نقدی شود

 

منبع تسنیم

 




:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: